DVOJEZIČNA NASTAVA NA ENGLESKOM JEZIKU
https://padlet.com/knjiznicacetvrta/47l94wwc1qp079fu
Program dvojezične nastave ima dugu tradiciju u IV. gimnaziji. Cilj dvojezičnog programa na engleskom jeziku je stjecanje znanja iz temeljnog nastavnog predmeta i istovremeno unapređenje jezičnih te interkulturalnih kompetencija, razvijanje interesa i pozitivnog stava prema višejezičnosti, kao i razvijanje samopouzdanja učenika.
Ulazak u EU i mogućnost obrazovnih i profesionalnih migracija intenzivirao je potrebu učenika za dodatnim učenjem i boljim poznavanjem engleskog jezika u područjima koja bi se jednog dana na tržištu rada mogla dodatno cijeniti.
Dvojezična nastava ne engleskom jeziku obuhvaća sljedeće predmete:
1. razred: Matematika, Povijest, Geografija te dodatan sat engleskog s lektorom, izvornim govornikom engleskog jezika
2. razred: Matematika, Povijest, Geografija, Fizika i Likovna umjetnost te dodatan sat engleskog s izvornim govornikom engleskog jezika
3. razred: Matematika, Povijest, Geografija, Fizika, Sociologija te dodatan sat engleskog s izvornim govornikom engleskog jezika
4. razred: Matematika, Povijest, Fizika, Geografija, Politika i gospodarstvo
Dvojezičnu nastavu izvode sljedeći nastavnici i nastavnice:
1. Gabrijela Haramustek, prof. engleskoga i talijanskoga jezika i književnosti
2. Mateja Mikulec, prof. savjetnik engleskoga i španjolskoga jezika i književnosti
3. Mia Šavrljuga, prof. engleskoga jezika i španjolskoga jezika i književnosti
4. Mirela Balešić Jović, prof. mentor povijesti i informatologije
5. Petra Cukrov Ćurčija, prof. povijesti umjetnosti i francuskog jezika i književnosti
6. Željka Polan, prof. savjetnik geografije
7. Darja Ševeljević-Gamoš, dipl. ing. matematike
8. Bartol Horvat, magistar edukacije fizike
9. Marina Vrdoljak, prof. mentor filozofije i sociologije
Prema uputama Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, dvojezična nastava na engleskom jeziku izvodi se prema hrvatskim programima i u okviru zadane satnice. Izvorni govornik engleskog jezika ima jedan dodatni sat tjedno u prva tri razreda. Nastavnici koriste udžbenike na hrvatskom jeziku ili na osnovu njih rade predloške na engleskom jeziku. Upotrebljavaju se i dodatni materijali na engleskom jeziku, kao i niz suvremenih nastavnih sredstava i pomagala kojima se potiče razvoj učeničkih kompetencija te njihova kreativnost i samostalnost. Nastavne jedinice iz Povijesti i Geografije koje se odnose na Hrvatsku se, u skladu s dogovorom, obrađuju pretežno na hrvatskom jeziku.
U sklopu nastave Likovne umjetnosti, u drugom se razredu (ovisno o interesu) organizira stručno putovanje u London.
Zbog velikog interesa za upis u program dvojezične nastave na engleskom jeziku, razina predznanja provjerava se dodatnom provjerom (u pisanom obliku) prije samog upisa u 1.razred.
Učenički rad se redovito prati i vrednuje prema dogovorenim elementima ocjenjivanja. Učenicima je dozvoljeno koristiti oba jezika, a u kolikoj mjeri i u kojim elementima, dogovaraju s predmetnim profesorima.
Obogaćivanje vokabulara svakodnevnom uporabom engleskog jezika u različitim predmetima, stjecanje znanja o kulturi zemalja engleskog govornog područja te širenje horizonata općenito samo su djelić onoga što dvojezična nastava na engleskom jeziku nudi.
Mateja Mikulec, prof. savjetnica
.