DVOJEZIČNA NASTAVA NA FRANCUSKOM JEZIKU
https://padlet.com/spomenka_sabic/ptl5ll87cz5omefa
Program dvojezične nastave na francuskome jeziku u IV. gimnaziji pokrenut je 2004./2005. na inicijativu Ureda za jezičnu suradnju pri Francuskom veleposlanstvu i uz odobrenje MZO Republike Hrvatske. Od 2017. ovaj program pripada svjetskoj mreži izvrsnosti i nosi oznaku kvalitete LabelFranceÉducation koju francusko Ministarstvo Europe i inozemnih poslova (MAEAE) dodjeljuje dvojezičnim programima na francuskom jeziku koji udovoljavaju kriterije izvrsnosti. https://www.labelfranceducation.fr/fr
U dvojezičnoj nastavi na francuskome jeziku izvode se sljedeći predmeti:
- 2 sata nastave povijesti na francuskome jeziku kroz sve četiri godine
- 1 sat likovne umjetnosti na francuskome jeziku kroz sve četiri godine
- 2 sata psihologije na francuskom jeziku u 3. razredu
- 6 sati francuskoga jezika kroz sve četiri godine od kojih dva sata izvodi izvorni govornik, profesor francuskoga jezika.
Dvojezičnu nastavu izvode sljedeći nastavnici:
povijest: Julija Pantić, prof., profesorica povijesti i francuskoga jezika i književnosti
likovna umjetnost: Petra Cukrov Ćurčija, prof., profesorica povijesti umjetnosti i francuskoga jezika i književnosti
psihologija: Marija Antolović, mag. psych.
francuski jezik: Jasnica Rebrović, prof., profesorica francuskoga jezika i književnosti i Spomenka Šabić, izvrstan savjetnik, profesorica francuskoga jezika i književnosti i talijanskoga jezika i književnosti
lektor francuskog jezika : Noémie Dedieu, prof., izvorna govornica francuskoga jezika.
Na nastavi povijesti, likovne umjetnosti i psihologije učenici prate hrvatski nastavni program, no služe se pritom i izvorima i nastavnim materijalima i na francuskom jeziku. Dinamičnost i interakcija unutar ovih grupa postiže se radom na dodatnim nastavnim materijalima osmišljenim za dvojezične učenike, a naši učenici ih obrađuju na francuskome jeziku.
Na satima francuskog jezika s lektorom izvornim govornikom učenici svladavaju dodatne jezične sadržaje potrebe za praćenje nastave triju predmeta na francuskom jeziku, sudjeluju u projektima te se pripremaju za polaganje međunarodnog ispita DELF scolaire.
Ovisno o jezičnom predznanju učenika, nastava tri predmeta izvodi se u početku i na francuskom i na hrvatskom jeziku, a učenici biraju žele li tijekom provjere znanja pisati i govoriti na francuskom ili hrvatskom jeziku. Eventualne jezične poteškoće i pogreške ne utječu na ocjenu iz nastavnih predmeta povijesti, likovne umjetnosti i psihologije.
Kvaliteti dvojezične nastave doprinosi i rad u manjim grupama te velika motivacija naših profesora koji se posebno educiraju za rad u dvojezičnoj nastavi.
Učenici dvojezičnog programa imaju priliku sudjelovati u međunarodnim programima, projektima i susretima namijenjenim dvojezičnim programima na francuskom jeziku koji nose oznaku kvalitete LabelFranceÉducation : https://gimnazija-cetvrta-zg.skole.hr/?news_id=1291
Program dvojezične nastave na francuskome jeziku potiče razvijanje višejezičnosti i usvajanje drugačijih načina učenja i rada kojeg karakteriziraju samostalnost, istraživački rad i rad na nastavnim projektima. Brojni učenici dvojezičnog programa nastavljaju studij na frankofonim europskim sveučilištima: https://www.youtube.com/watch?v=Dn24oVikjNI
Preduvjet za upis u dvojezični program je položen ispit DELF A2 ili predznanje koje odgovara toj razini.
Zašto izabrati program dvojezične nastave na francuskome jeziku?
- Učenici postižu visoku razinu poznavanja francuskoga jezika (razina B2 prema ZEROJ-u) koja im omogućuje nastavak školovanja na frankofonim sveučilištima.
- Nastava povijesti, likovne umjetnosti, psihologije i francuskoga jezika izvodi se u grupi od 13 učenika i uz korištenje nastavnih materijala na francuskom jeziku.
- Svi učenici polažu međunarodne ispite DELF scolaire.
- Učenici postižu odlične rezultate na Državnoj maturi i natjecanjima iz poznavanja francuskoga jezika.
- Sudjelovanje u domaćim i međunarodnim projektima: Nagrada slobode (Prix liberté), Staze sjećanja, susreti i stipendije za škole s oznakom LabelFranceÉducation, Dis-moi dix mots…
- Organiziramo terensku nastavu iz francuskog, povijesti i likovne umjetnosti u Francuskoj.
- Učenici sudjeluju u priredbama, natjecanjima, susretima i promotivnim programima gdje pokazuju kreativnost na francuskom jeziku.
- Organiziramo predavanja i prezentacije francuskih fakulteta te tako pomažemo zainteresiranim učenicima da nastave školovanje na frankofonim sveučilištima.
EVO ŠTO O NAŠEM DVOJEZIČNOM PROGRAMU MISLE SADAŠNJI I BIVŠI UČENICI:
ENA TURKALJ, učenica 4. razreda:
“Jako sam zadovoljna dvojezičnim programom na francuskom. Dvojezični francuski mi je omogućio sudjelovanje u puno projekata kroz koje sam ne samo usavršila francuski jezik, nego sam ga naučila koristiti na kreativan i zabavan način. Obožavamo stvarati na francuskom jeziku: https://www.youtube.com/watch?v=LjOdlSGOuyw”
TINA ČULJAT, učenica 4. razreda:
“Dvojezični francuski program pomogao mi je steći mnoge jezične i životne kompetencije koje će mi otvoriti brojne putove. Učenjem francuskog jezika i sudjelovanjem u raznim projektima proširila sam vidike i naučila puno novoga o svijetu i o sebi. Osobito pamtim projekt Nagrada slobode : https://www.youtube.com/watch?v=hJi9YiZ10Gg »
ANNA QUINAUX, učenica 4. razreda:
“Dvojezični program na francuskome jeziku omogućio mi je da usavršim svoje znanja francuskog i da sudjelujem u mnoštvu projekata u Hrvatskoj i inozemstvu! » https://hr.ambafrance.org/Des-eleves-croates-participent-au-projet-Lycee-d-Europe-avec-le-soutien-de-l
ANA BUŠNJA, učenica 4. razreda:
“Dvojezični program mi je pomogao povezati znanja iz povijesti, likovne kulture, ali i drugih jezika. Omogućio mi je sudjelovanje na raznolikim projektima, odlazak na nezaboravna putovanja i upoznavanje različitih ljudi.” https://gimnazija-cetvrta-zg.skole.hr/?news_id=1291
IVA KARAMAN, bivša učenica dvojezičnog programa:
“Izbor dvojezičnog francuskog programa IV. gimnazije bila je jedna od mojih najboljih odluka. Osim što sam stekla dragocjeno znanje iz francuskog jezika, imala sam priliku putovati u Francusku, sudjelovati u raznim projektima i to uz super ekipu i najbolje profesore.” https://www.youtube.com/watch?v=NR7AkIJ8xic&t=14s
Spomenka Šabić, prof. izvrsna savjetnica