preskoči na sadržaj
Vijesti

20 godina članstva IV. gimnazije u mreži UNESCO ASP škola

Na Dan škole obilježili smo dvadesetu godišnjicu članstva IV. gimnazije u mreži UNESCO ASP škola. Članicom UNESCO ASP škola postali smo 22. travnja 1998. godine, na simboličan datum koji Ujedinjeni narodi slave kao Dan planeta Zemlje.

Prijedlog za članstvo uputila je tadašnja ravnateljica IV. gimnazije mr. sc. Dubravka Kozina koja je ujedno bila dugogodišnja glavna koordinatorica za UNESCO aktivnosti u našoj školi. Nakon ravnateljice mr. sc. Dubravke Kozine, koordinaciju je preuzela profesorica Jadranka Lunjević, zatim profesorica Marta Zec te nakon njih profesor Marijan Belušić.

Tijekom dvadeset godina članstva, obilježavali smo posebne dane koje uobičajeno obilježavaju Ujedinjeni narodi: Dan učitelja, Dan materinskog jezika, Dan stranih jezika, Dan voda, Dan migranata. Sudjelovali samo na raznim natjecanjima, učili i družili se izvan učionice na mnogim putovanjima.


Profesorica tjelesne i zdravstvene kulture Mira Osmokrović je 2001. godine vrlo uspješno s učenicima – sportašima sudjelovala na UNESCO sportskim igrama mladih u Francuskoj.

Profesor likovne umjetnosti Marijan Belušić godinama nas je vodio putevima kulturne baštine Hrvatske, Italije i ostalih europskih zemalja. Profesorica biologije i kemije Drijenka Rebrina-Kosić vodila nas je prirodnom baštinom Hrvatske, u Nacionalne parkove, Parkove prirode i ostala zaštićena područja čime je mnoge od nas privukla prirodi. Ljubav prema kulturnoj i prirodnoj baštini Hrvatske i svijeta prenosimo dalje ostalim generacijama terenskom nastavom, ne samo iz likovne umjetnosti, geografije, povijesti, biologije, hrvatskog i stranih jezika već i nizom međunarodnih suradnji i projekata.

Jednu od prvih međunarodnih suradnji započeli smo prije 20 godina s Hrvatskom gimnazijom Miroslav Krleža iz Pečuha u Mađarskoj. Posjećujemo se uzajamno jednom godišnje. Osnovni je cilj projekta održavanje suradnje s hrvatskom manjinom u Mađarskoj. Tijekom posjeta učimo o hrvatskoj i mađarskoj kulturi obilascima kulturnih i prirodnih znamenitosti obje države. Posebno treba istaknuti da u Pečuhu posjećujemo UNESCO lokalitet - ranokršćanske nekropole Sopiane.

Tijekom dugogodišnje međunarodne suradnje s Katoličkom srednjom školom na Floridi Clearwater Catholic  High School u kojoj sudjeluju najbolji učenici engleskog jezika i njihovi profesori posjetili smo UNESCO lokalitet i Nacionalni park Everglades što je ujedno najudaljeniji zaštićeni lokalitet prirodne baštine u kojem smo bili.

U razdoblju od 2001. do 2008. godine, profesorice Romana Dužanec Martinović, Željka Polan, Lidija Dumančić, Mirela Balešić Jović i profesor Tomislav Jurašinović, sudjelovali su u Comenius projektu YAM (Youth and migrations) and YES (Young Europeans?Sure). Osnovna tema projekata bile su migracije u Europi i integracija imigranata, a u projektu smo surađivali s profesorima i učenicima iz Republike Irske, Španjolske, Njemačke, Nizozemske i Norveške a završni dio projekta održao se u kampu mladih u Norveškoj 2008. godine. Nositelj projekta u Hrvatskoj bio je Institut za migracije.

Profesorice njemačkoga jezika Nada Petrović i Tamara Keglević ostvarile su uspješnu razmjenu učenika u razdoblju od 1997. do 2015. godine i odličnu suradnju na zajedničkim projektima sa srednjim školama u Njemačkoj: Theodor Heusss–Gymnasium iz Wolfenbuttela, Aloys-Fischer Schule iz Deggendorfa i Paracelsus-Gymnasium-Hohenheim iz Stuttgarta. Pri razmjeni učenika s Paracelsus Gymnasium učenici su razgledali znamenitosti Stuttgarta te su posjetili Heidelberg, jedan od najstarijih njemačkih sveučilišnih gradova i danas važno kulturno i književno središte. Tijekom suradnje s Gottfried Kinkel-Realschule iz Erftstadta kraj Kölna, učenici su posjetili nekadašnji glavni grad zapadne Njemačke Bonn i grad pod zaštitom UNESCO-a, nekadašnju karolinšku prijestolnicu, Aachen.

Profesorica njemačkog jezika Silvija Baltić Ban je 2008. godine vodila skupinu učenika u Narbonne u Francuskoj na radionice o multikulturalnosti i toleranciji, 2010. godine s učenicama je kreirala plesnu predstavu Tolerancija koju su učenice izvele na božićnoj priredbi. Tolerancija, zaštita okoliša i ljudska prava redovite su teme nastave stranih jezika.

Projekt Pravo na azil - pravo svakog čovjeka!? u kojem su od 2010. do 2012. godine sudjelovali učenici naše škole koji pohađaju dvojezični program na njemačkom jeziku i učenici Aloys-Fischer Schule iz Deggendorfa u Njemačkoj, nagrađen je jednom od četiri glavne nagrade na međunarodnom natjecanju u okviru programa Europljani za mir, zaklade EVZ. Projekt su vodili profesor Erwin Lehner iz Aloys-Fischer Schule u Deggendorfu i Nada Petrović, profesorica njemačkoga jezika u IV. gimnaziji.

Profesorica njemačkoga jezika Tamara Keglević je školske godine 2015./2016. s učenicima sudjelovala na natječaju Begegnung mit Osteuropa (Susret s Istočnom Europom) zajedno s učenicima iz južne, jugoistočne i istočne Europe, a u organizaciji njemačke savezne pokrajine Nordrhein Westfalen. Uspoređivale su se teme iz povijesti, glazbe i umjetnosti Njemačke i zemlje porijekla učenika. Učenici su koristili različite tehnike-snimali pjesme i kratke filmove, crtali, pisali dnevnik i radili prezentacije.

Povodom obilježavanja Dana stranih jezika učenici su imali zadatak da na zadanu glazbu i refren napišu tekst pjesme na njemačkom jeziku i izvedu je (Rap natječaj), u organizaciji Goethe Instituta i Europskog parlamenta mladih te su na natječaju osvojili prvo mjesto.

Učenici koji uče njemački jezik 2014. godine sudjelovali su na kvizu Europska večer u Stuttgartu u organizaciji udruge Mladi za Europu gdje su osvojili sjajno treće mjesto.

Europsku godinu kulturne baštine (2018.) obilježili su učenici 2. i 3. razreda koji uče njemački jezik i profesorica Nada Petrović. U projektu pod naslovom Ne zaboravi me! na nekoliko su nastavnih sati izlagali o bogatoj hrvatskoj kulturnoj baštini, sastavnom dijelu europske kulturne baštine, kao i o potrebi da se ona sačuva od propadanja i zaborava.

Tijekom proteklih dvadesetak godina, profesorice i učenici sudjelovali su na brojnim radionicama i stručnim skupovima na njemačkom jeziku u Sonnenbergu u Njemačkoj, EuropaHaus u Grazu i Europskom  parlamentu mladih.

Školske godine 2016./2017. profesorica Melita Jurković realizirala je terensku nastavu likovne umjetnosti, za učenike koji pohađaju dvojezični program na engleskom jeziku, petodnevnim boravkom u Londonu.

Godinu dana ranije profesorice Spomenka Šabić i Petra Cukrov-Ćurčija uspješno su realizirale terensku nastavu iz francuskoga jezika, kroz sedmodnevno putovanje u Strasbourg i Pariz.

Profesorice francuskoga jezika Spomenka Šabić i Petra Cukrov-Ćurčija vrlo uspješno su osmislile i pokrenule projekt Zajednička hrvatsko-francuska kulturna baština od Rousseaua do Rabuzina u partnerstvu s najvećom gimnazijom u Francuskoj, Janson de Sailly i Hrvatskim muzejom naivne umjetnosti. U sklopu projekta koji je sadržavao i razmjenu učenika, naši učenici i profesorice posjetili su partnersku gimnaziju u Parizu, a tijekom posjeta su, između mnogih aktivnosti, posjetile i sjedište UNESCO-a. U zgradi sjedišta UNESCO-a ugostila ih je hrvatska predstavnica gospođa Martina Borovac Pečarević te ih upoznala s ustanovom, umjetničkim postavima, aktivnostima i zadaćama UNESCO-a. Naše učenike i profesorice primila je i glavna koordinatorica mreže UNESCO-vih škola, gospođa Sabine Detzel te ih je informirala o ulozi i aktivnostima mreže UNESCO-vih škola te o budućim zajedničkim projektima i suradnji.

U okviru dvojezične nastave iz francuskog jezika od 2013. godine učenici, koji pohađaju nastavu povijesti na francuskom jeziku, sudjeluju u pedagoško-povijesnom projektu Staze sjećanja s partnerskom gimnazijom Charles François Lebrun iz grada Coutances u Normandiji. Svake druge godine skupina od petnaestak naših učenika sudjeluje na povijesnoj konferenciji u Coutancesu Međunarodni tjedan sjećanja koja traje tjedan dana i na kojoj se na francuskom jeziku prezentira jedna tema iz nacionalne povijesti. Ovaj projekt vode profesorice Spomenka Šabić i Julija Pantić.

Naša škola sudjeluje i u obilježavanju Mjeseca frankofonije te svake godine učenici nastupaju sa svojim točkama na francuskom jeziku na Večeri frankofonije koju organizira Udruga profesora francuskog jezika.

Profesorice talijanskog jezika Iva Andraka, Marta Zec i Spomenka Šabić realizirale su ove godine terensku nastavu iz talijanskoga jezika u okviru koje su posjetile Veronu i Vicenzu gdje su s učenicima uživale u autentičnom talijanskom jeziku i kulturi. Učenici su posjetili i unutrašnjost Teatra Olimpica, najstarijeg kazališta u zatvorenom prostoru, spomenika kulture pod zaštitom UNESCO - a.

Profesorice Lidija Dumančić i Mirela Balešić Jović već godinama organiziraju terensku nastavu iz povijesti jednodnevnim posjetom gradu heroju–Vukovaru čime održavaju uspomenu na Domovinski rat, ali i uočavaju određene kulturološke, demografske i prirodne promjene u tom dijelu Hrvatske.

U okviru terenske nastave iz geografije već godinama putujemo od akropolskih naselja Istre i Eufrazijeve bazilike u Poreču, do Dioklecijanove palače u Splitu te proučavamo prirodnu baštinu Velebita, najčešće na Zavižanu. Posjetili smo Škocjanske jame u Sloveniji koje su zaštićene lokalitet UNESCO-a.

Grad u kojem vidimo toleranciju i u kojem možemo proučavati multikulturalnost jest Sarajevo kojeg smo do nedavno vrlo često posjećivali.

Profesorica Marina Vrdoljak uključila je učenike u natjecanje Euroscola. Učenici su kao nagradu osvojili i realizirali put u Strasbourg gdje su sudjelovali u simulaciji zasjedanja Europskog parlamenta. Podijeljeni u odbore pripremali su se za raspravu o raznim temama od posebne važnosti za europske građane-okoliš, ljudska prava, razvojna pomoć, migracije, zapošljavanje mladih, budućnost Europe. Radom na rezoluciji svakog odbora, raspravom i izglasavanjem naučili su kako se odvija zakonodavni proces i koja je uloga političara u radu za opće dobro građana.

Za kraj, ove smo godine, zahvaljujući ideji profesora Marijana Belušića na glavni ulaz naše škole i ispred zbornice postavili ploče s logom UNESCO-a i logom naše škole kao pridružene članice i time obilježili članstvo među 10 000 škola u svijetu u 180 država.

Ovim putem želimo zahvaliti svim profesoricama i profesorima, djelatnicama i djelatnicima kao i učenicama i učenicima naše škole, i onima koji eventualno nisu navedeni u tekstu, na promicanju osnovnih načela UN-a, a to su održavanje prirodne i kulturne baštine, poštovanje tolerancije te ustrajnosti na kvalitetnom odgoju i obrazovanju.

Željka Polan, prof. 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Željka Damjanić Pavlić   datum: 3. 5. 2018.

Informacije

Korisni linkovi

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2020.

Ukupno: 438264
Ovaj mjesec: 4762
Ovaj tjedan: 348
Danas: 2

Tražilica




preskoči na navigaciju