PROJEKT RAZMJENE S GIMNAZIJOM JANSON DE SAILLY
Tjedan dana u Parizu: praznik impresionizma, moderne umjetnosit i francuskog jezika
Deset učenika i dvije profesorice dvojezičnog hrvatsko-francuskog programa IV. gimnazije boravilo je u Parizu u gimnaziji Janson de Sailly od 13. do 19. 10. u sklopu drugog dijela umjetničko-jezičnog projekta « Zagreb i Pariz razgovaraju kroz umjetnost: Exat 51 i Pariška škola ». Ovo je četvrta uzastopna razmjena s gimnazijom Janson de Sailly tijekom koje su se rodila mnoga neraskidiva prijateljstva pariških i zagrebačkih gimnazijalaca.
Naš projekt s najvećom gimnazijom u Francuskoj temelji se na susretima i zajedničkom istraživanju francuske i hrvatske umjetničke baštine te na stvaranju likovnih i jezičnih radova koje izlažemo i prezentiramo najprije u Zagrebu, a potom u Parizu.
Za vrijeme čitavog boravka naši učenici su bili smješteni u obiteljima svojih pariških vršnjaka, a imali su priliku i pohađati s njima nastavu.
Središnje teme ovogodišnjeg projektnog boravka u partnerskoj školi u Parizu bile su impresionizam i moderna umjetnost.
Impresionizam smo doživjeli obilaskom muzeja Orangerie gdje su izložena najveća platna Claudea Moneta te na cjelodnevnom izletu u Giverny, pitoresknom mjestu u Normandiji gdje se nalazi memorijalni centar Claudea Moneta, umjetnikova kuća, prekrasni vrtovi i bajkovito jezerce čije je lopoče Monet ovjekovječio na svojim platnima.
Uz izvrsno stručno vođenje na francuskom jeziku naši i francuski učenici posjetili su Muzej moderne umjetnosti u Parizu i upoznali se sa fascinantnim umjetničkim opusom najvećeg slikara apstraktnog impresionizma – Hansa Hartunga. Nakon toga, uz stručno vodstvo, u Muzeju moderne umjetnosti u Parizu hrvatski i francuski učenici su naslikali svoje likovne radove.
Tijekom našeg boravka u Parizu posjetili smo i Muzej Rodin uz stručno vodstvo na francuskom jeziku, dvorac Versailles, vrtove Versaillesa te dvorce Veliki i Mali Trianon i Kraljičino selo, upoznali smo arhitekturu i znamenitosti središta Pariza, mostove na Seini, Latinsku četvrt, vrtove Kraljevske palače, park Truillerie, piramide ispred Louvrea...
Važan dio našeg boravka bio je posjet središtu UNESCO-a. Naša domaćica bila je hrvatska predstavnica u UNESCO-u gospođa Martina Borovac Pečarević koja nam je pokazala velebnu zgradu, kompleks s vrtovima i umjetničkim instalacijama te restoran s najljepšim pogledom na Eiffelov toranj. Sreli smo se i s međunarodnom koordinatoricom mreže ASP UNESCO pridruženih škola, gospođom Sabine Detze, s kojom smo razgovarali o aktivnostima UNESCO-a i mogućnostima angažiranja mladih u današnjem svijetu. Na francuskom jeziku s gospođom Sabine Detzel razgovarali smo i o budućim projektima s UNESCO-m.
Predzadnjeg dana našeg boravka u Parizu u školi domaćinu organizirana je izložba nastalih radova te svečana prezentacija cijelog projekta kojoj je nazočio i hrvatski veleposlanik u Parizu, gospodin Filip Vučak i savjetnica za kulturu Hrvatskog veleposlanstva u Parizu, gospođa Lea Lasić.
Prema riječima hrvatskog veleposlanika i ravnatelja francuske škole, razmjena IV. gimnazije i gimnazije Janson de Sailly je najbolji primjer uspješne projekte suradnje dviju škola i dviju država.
Kao rezultat suradnje naših škola u pripremnim razredima za upis na Visoke škole imamo i prvu učenicu IV. gimnazije Martu Helen Ljubičić koja je u razmjeni sudjelovala prošle godine, a ove godine je studentica u Parizu.
Naš intenzivni tjedan u Parizu pratilo je lijepo vrijeme i entuzijazam i gostoprimstvo pariških obitelji u kojima su naši učenici upoznali drugačiji način života, funkcioniranje multietničkih obitelji, što čini odliku života ovog velikog europskog grada i sastavni dio zajedničkog europskog kulturnog identiteta.
Dragocjenu potporu realizaciji ovog projekta pružio je Francuski institut i Veleposlanstvo Republike Francuske u Hrvatskoj.
Za ovaj nezaboravan tjedan u Parizu veliku zahvalnost dugujemo profesorici Véronique Jan, profesorici glazbe i likovne umjetnosti iz naše partnerske škole.
U projektu su sudjelovali naši učenici Eva Kolbas, Rea Lacić, Lea Stanić, Ivona Gracin, Andrej Galjar, Diana Firkelj, Iva Karaman, Ida Marušić, Leona Tarandek i Ana Lena Laktašić Žerjavić, a s hrvatske strane projekt su osmislile i vodile profesorice Petra Curkov Ćurčija i Spomenka Šabić.
Spomenka Šabić, prof.
. |
DRUŠTVENE MREŽE |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |